پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

«دلار» امروز چرا گران شد؟|سقف تراکنش دستگاه‌های کارتخوان صرافی‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت (۱۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۳۰۷۹
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
«دلار» امروز چرا گران شد؟|سقف تراکنش دستگاه‌های کارتخوان صرافی‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت (۱۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱)
یک مقام مسئول در بازار متشکل ارزی گفت: همزمان با راه اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی، برخی صراف‌ها فروش ارز به مراجعان حضوری را متوقف کرده بودند که همین امر باعث نوساناتی در قیمت شد؛ صراف‌ها به مراجعان حضوری هم باید ارز بفروشند.

به گزارش شهرآرانیوز، توکلی درباره علت افزایش قیمت ارز طی ساعات نخست معاملات امروز صبح در بازار ارز، اظهار داشت: از آنجایی که امروز روز نخست آغاز به کار سامانه برخط بازار متشکل ارزی بود، اختلالی در فرایند توزیع بوجود آمد که با ورود سریع بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی، مشکل تا حدودی رفع شد.

وی افزود: با توجه به فرایند توزیع ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران امیدواریم تقاضای خرید ارز با آرامش و رعایت حال متقاضیان خرید مدیریت بهتر بشه و تمام توان صرافان رو بدینصورت درگیر کنیم که میتونه در عرضه بیشتر، بهتر و سهل‌تر کمک کنه. مه این باعث آرامش بازار هم خواهد شد.

وی با تأکید براینکه هدف از راه اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی، کمک‌کردن به مردم و صرافی‌ها در فرایند خرید و فروش ارز بوده و بیشتر جنبه توصیه‌ای دارد، گفت: در بخشنامه شب گذشته بانک مرکزی هم تأکید شد که تمامی صرافی‌ها موظفند مشتریانی که از طریق این سامانه اقدام به خرید ارز کرده اند را در اولویت قرار دهند و به معنای عدم پاسخگویی به مراجعان حضوری نیست.

این مقام مسئول در بازار متشکل ارزی تأکید کرد که هدف از راه اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی به هیچ وجه ایجاد محدودیت در خرید و فروش ارز نبوده است.

توکلی گفت: امروز متاسفانه تعدای از صرافی‌ها به تقاضای مشتریان حضوری برای خرید ارز جواب نمی‌دادند و همین امر هم موجب ایجاد نوساناتی در بازار شد، ولی با اطلاع رسانی تکمیلی به صراف‌ها، تأکید کردیم که هم به مراجعان حضوری و هم خریداران آنلاین پاسخگو باشند.

مدیرداخلی بازار متشکل ارزی با اشاره به سیاست‌های متفاوت بازارساز برای مدیریت نوسانات اخیر ارزی، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی برای پدیده صف، راه اندازی سامانه برخط بود. البته در کنار این سیاست، عرضه اوراق گواهی سکه نیز می‌تواند کمک خیلی خوبی به بازار کند. مردم می‌توانند برای مدیریت ریسک و نقدینگی خود از اوراق گواهی سکه استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به فرایند توزیع ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران، امیدواریم تقاضای خرید ارز با آرامش و رعایت حال متقاضیان خرید بهتر مدیریت شود و تمام توان صرافان درگیر شود تا با کمک به عرضه بیشتر، بهتر و سهل تر، آرامش به بازار بازگردد.

توکای گفت: با توجه به جذابیت نرخ بازار متشکل برای صادرکنندگان، عرضه در بازار توافقی ببشتر شده که بر این اساس و همچنین حضور بازارساز، امیدواریم بازار به آرامش خوبی برسد.

وی در ادامه از افزایش سقف تراکنش پوز صرافی‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: از امروز سقف تراکنش دستگاه‌های کارتخوان صرافی‌ها از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. هر مشتری با کارت بانکی به نام خود می‌تواند از صرافی‌ها تا ۱۰۰ میلیون تومان خرید انجام دهد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->